SPF dupe alert: Cosrx vs. Afrodita

U dimenziji pronalaska sjajnog SPF proizvoda postoje dvije razine izazova: 
1. Pronaći dobru kremu sa zaštitnim faktorom (SPF-om) u svijetu azijske kozmetike (koja po meni ipak nudi kvalitetnije formule i sastave naspram europske konkurencije, a to se odnosi i na BB kreme i tonere/tonike pogotovo) i 
2. Pronaći jednako dobar dupe (duplikat) među brendovima dostupnih na europskom tržištu. 

No nakon dužeg niza godina isprobavanja i korejske i europske kozmetike, uspjela sam NAPOKON pronaći dva sjajna SPF proizvoda iz oba svijeta. I da, po meni su duplikati odnosno jako slični proizvodi.


Cosrx Aloe Soothing Sun Cream SPF 50+ PA+++ je vjerojatno jedna od najpopularnijih korejskih SPF krema danas (barem u nižem cjenovnom rangu). Za samo 10ak dolara za 50 ml na eBayu, ova krema obećava hrpu hidratacije i visoku zaštitu od UV zraka. 

Ako ste jedni od onih koji su isprobali ovu kultnu kremu, onda vam je vjerojatno poznata njezina lagana i hidratantna formula (ukoliko dakako, imate sličan tip kože poput mene, a to je mješovita dehidrirana), ugodan blag miris i brzo upijanje bez masnog traga ili dodatne proizvodnje masnog sjaja tijekom dana. 

Za UV zaštitu u ovoj kremi su korišteni i kemijski i mineralni filteri (dakle, kombinirana ili mješovita zaštita). Miris je svjež i ugodan, a stvara i sjajnu podlogu za šminku. Mojoj koži rješava problem dehidracije, a pritom ne masti dodatno T-zonu. Tijekom korištenja nisam primjetila promjene na licu poput novih madeža ili mrlja (kojima sam inače sklona).
S obzirom na djelovanje i cijenu, jasno mi je zašto je ovo jedna od najpopularnijih krema i drago mi je da sam ju isprobala. 


Upravo takvu formu i djelovanje sam primjetila kod Afrodita Sun Care Facial Sunscreen Sensitive SPF 30. Čak im je izgled na koži jako sličan no primjećujem da se Afrodita mrvicu bolje razmazuje od Cosrx (fotografija gore).

Sličnosti ne prestaju tu - u sastavu obje imaju slične emolijense (koji sprečavaju isušivanje kože), formu vitamina E (koji djeluje kao antioksidans) i silikon za bolju mazivost te stvaranje zaštitine barijere od aktivnih UV zraka (što je jedna od prednosti ciklopentasiloksana prisutnog u oba proizvoda). 
Za razliku od Afrodite, Cosrx krema sadrži alkohol (denaturirani). Alkohol je doduše često prisutan u SPF proizvodima, a razlog je su mnogi UV filteri prava noćna mora za formulirati, a njihova "sirova forma" je često masna, teška i ljepljiva. Malo alkohola može itekako poboljšati teksturu proizvoda, kako bi se brže upijao, lakše razmazivao i bio ugodan na koži (izvor: Chemist Confessions Instagram).
Najbitnija razlika je u tipu sastojaka za UV zaštitu; dok je Cosrx krema mješoviti tip filtera, Afrodita sadrži samo kemijske

Ostali sastojci su prikazani u tablici dolje koju sam skrinšutala sa Skincarisma.com (klik na sliku za povećanje).


Djelovanje im je jednako učinkovito, pa izbor (između ostalog) ovisi o razini zaštite koju trebate. Miris je kod obje kreme jednako blag, a Afrodita miriše puderasto. 

Cijena, količina i dostupnost: obje imaju 50 ml, Cosrx krema na eBayu (od kud sam ju naručila) dođe oko 10 US$ dok sam Afroditinu kupila početkom rujna na sniženju u njihovog dućanu (Zagreb, Frankopanska) za 45 kn. U ponudi imaju i SPF25 kremu koju sam isprobala na ruci samo i tekstura mi se doima skoro identično, a razlika u djelovanju se ne bi trebala vidno razlikovati unatoč manjeg broju UV filtera i različitog udjela u sastavu. Na webshopu Afrodita kozmetike dostupne su obje verzije. (SPF 25 i SPF 30).

U konačnici, niža cijena, lakša dostupnost te veganska formula Afrodita kreme presuđuju stoga ću je nastaviti koristiti i dalje. Cosrx kremu toplo savjetujem ako tražite hidratantni SPF proizvod, imate dehidriranu kožu ili želite isprobati dobar cruelty-free korejski prozvod.