Cruelty-free korejska kozmetika



Korejska kozmetika je doslovno eksplodirala u posljednjih nekoliko godina ne samo na domaćem tržištu već i u čitavom svijetu. Iako azijske zemlje poput Japana imaju veliku ponudu kozmetičkih brendova i proizvoda (neki od njih su stigli i kod nas kao što je Hada Labo, odnedavno dostupan u dm-u. Napomena: HL proizvodi dostupno u dm-u su napravljeni u SAD-u iako je sam brend originalno iz Japana.), korejska kozmetika dan-danas vodi po popularnosti, a njezina popularnost sigurno neće tako brzo nestati. Cosmetics Business je početkom ove godine izvjestio kako tzv. K-beauty (skraćenica od korean beauty) nastavlja svoj marš na globalnu industriju ljepote u 2019. godine – vrijednost tržišta se povećala sa 1 bilijun na čak 2.64 bilijuna američkih dolara. Famozni mit o 10 koraka korejske rutine njege kože (o kojem ću pisati u jednom od sljedećih postova) koji uključuje duplo čišćenje lica, tonere, esencije, serume, maske, ampule i ostala čuda te inovativne sastojke poput ginsenga, propolisa, filtrata puževe sluzi, centele i PHA kiselina još uvijek fascinira i zaluđuje. Ako vas ne zanimaju brojke i statistike, već ste (poput mene) zainteresirani samo u nova otkrića i djelotvorne sastojke no preferirate da vaši kozmetički proizvodi dolaze od brendova koji ne testiraju na životinjama (i po mogućnosti, imaju veganske sastojke što je itekako privlačno ako vas nikako ne zanima npr. puževa sluz), onda je ovaj post za vas. U njemu ću se osvrnuti ne samo na brendove i moje najdraže proizvode u njihovoj ponudi, već i na situaciju sa zakonskim regulativama u Južnoj Koreji, odnos sa kineskim tržištem i njihovim zakonima, veganske izbore (bez životinjskih sastojaka) i certifikate.


Zakoni i planovi



Cruelty Free International, najveća svjetska organizacija posvećena ukidanju testiranja na životinjama diljem svijeta, su početkom 2016. godine izvjestili o najavi ukidanja testiranja kozmetike na životinjama u Koreji do 2018. godine. Ovom odlukom Koreja bi se priključila svjetskom progresivnom trendu zabrana testiranja, uz bok Europskoj Uniji, Indiji i Novom Zelandu. Početkom svibnja 2018. godine, EU parlament je uputio na potrebu za potpunom zabranom testiranja na životinjama diljem svijeta do 2023. godine. Trenutno postoji preko 40 država u svijetu koje su ili ukinule testiranja ili uvelike ograničili mogućnost testiranja tamo gdje se i dalje provodi.

Prisjetimo se, prvi koraci prema ukidanju zabrane testiranja na životinjama su učinjeni već 1993. godine u sklopu zakona Europske unije. Kao donedavni član EU, Ujedinjeno Kraljevstvo je također proglasilo odluku o zabrani testiranja na životinjama no dolaskom Brexita, nije sigurno što će se desiti i sa postojećom zabranom testiranja i budućim zakonima u budućnosti. Ostale zemlje koje su slijedile EU i postale cruelty-free (u nastavku: CF) na području kozmetike su Izrael, Turska, Indija, Tajvan, Novi Zeland, Guatemala i – Južna Koreja. Zabrana testiranja kozmetike u Južnoj Koreji se za sad odnosi samo na gotove proizvode no ne i sastojke no južnokorejsko ministarstvo Agrikulture, hrane i ruralnih odnosa planira proširiti zabranu i na sastojke, u sklopu svog petogodišnjeg plana za zaštitu životinja. Altex.ch navodi kako je vlada Južne Koreje trenutno odobrila 9 alternativnih metoda za kozmetička testiranja.

Što se tiče ostalih zemalja, SAD-a je predstavio “HumaneCosmetics Act” kojim se predlaže zabrane testiranja kozmetike na životinjama već 2015. godine ali taj zakon nije proveden do današnjeg dana (ovdje je bitno napomenuti kako FDA (Food and Drug Administration) strogo ne zahtjeva testiranje). Japan nažalost nema implementirane zakone koji bi ukinuli ili pak zahtjevali provedena testiranja iako je obavezno testiranje “Quasi lijekova” u Japanu.


Kina




Kineski zakoni još uvijek zahtjevaju testiranje kozmetike na uvezenim proizvodima, no za kineske (domaće) proizvode to nije obavezno. Unatoč tome, Kina svejedno napreduje prema CF budućnosti. Spomenuti Cruelty-Free International je nedavno u suradnji sa Knudsen CRC lansirao pilot projekt Leaping Bunny organizacije kojim bi se omogućilo proizvodnja i prodaja CF kozmetike unutar Kine, bez dodatne potrebe za testiranju na životinjama. Izvor

Znači li ovo da korejski brendovi koji prodaju svoje proizvode u Kini nisu cruelty-free? Nažalost, da. To također znači da nisu svi proizvodi korejskih brendova lišeni testiranja na životinjama, a ukoliko korejski brend ne prodaje proizvode u Kini (gdje je dakle još uvijek OBAVEZNO testiranje na životinjama po zakonu) onda ih možemo smatrati CF. Ipak, s obzirom na svjetske trendove i beskrajno pohvalni trud navedenih organizacija, možemo očekivati velike napretke po pitanju ukidanja obaveze testiranja u Kini i CF statuse brendova koji tvrde da ne testiraju, “osim ako nisu primorani zakonom” tj. ukoliko prodaju proizvode u Kini (za bolje shvaćanje situacije, morate uzeti u obzir da je Kina JAKO veliko tržište na kojoj brendovi mogu ostvariti rekordne zarade, pa nije ni čudno da je tako primamljiva).

Cruelty-Free Kitty u postu “If Cosmetics Are Made in China, Are They Tested On Animals?” objašnjava glavnu “kvaku” u cijeloj priči sa Kinom; “Kina provodi tzv. “pre-market” i “post-market” testiranja na životinjama. Davajuć odobrenje da se njihovi proizvodi prodaju u Kini, tvrtke pristaju na oba načina testiranja. Pre-market znači da se proizvodi testiraju prije nego što dođu do polica, a post-market testiranje nije obavezno no može se u bilo kojem trenutnku postati… Ovoj je razlog zašto čak i da tvrtka proizvodi svoje proizvode u Kini, oni ni pod kojim slučajem ne mogu prodavati u Kini dok se deklariraju kao cruelty-free brend.”

Logical Harmony u postu “Can brands sell in Hong Kong and be cruelty-free?” piše kako je pak Hong Kong iznimka po pitanju Kine i testiranja: “Iako je Hong Kong tehnički dio Kine, oni nemaju jednake zakone vezane za testiranja kao sama Kina. Kina zahtjeva testiranje na žviotinjama za veći dio kozmetičkih proizvoda i proizvoda za osobnu njegu. Hong Kong je uspio održati vlastite zakone vezane za testiranje. Pošto zakoni Hong Konga nisu jednaki onima u Kini, cruelty-free brend može prodavati u HK i dalje ostati cruelty-free. Testiranje na životinjama nije zabranjeno zakonom u KH, iako ih potiču da donesu zakon kako bi potaknuli Kinu u pravom pravcu.”


Veganski proizvodi



Ukoliko želite da su vaši kozmetički proizvodi ne samo lišeni testiranja na životinjama, već i ne sadrže nikakve sastojke životinjskog podrijetla, možda ste u jednom trenutnku pomislili da su rijetki korejski proizvodi koji su potpuno veganski. Uz popularne sastojke poput ekstrakta puževe sluzi, kolagena, ekstrakta pčelinje otrova, propolisa i mlijeka, ponekad se teško snaći u moru korejskih proizvoda i pronaći one koji ih ne sadrže, no situacija je ipak pozitivna. Postoje korejski brendovi koji imaju široku paletu proizvoda bez životinjskih sastojaka a neki njih su jednako učinkoviti u njezi kože kao i proizvodi sa životinjskim sastojcima. Neki popularni sastojci poput hijaluronske kiseline, skvalana, uree i retinola mogu biti izvučeni i iz biljnih i životinjskih izvora, pa je potrebno više istraživanja i možda čak direktnog kontakta sa brendom kako bi sigurno mogli doznati jesu li proizvodi koji ih sadrže veganski.

Ako ste vegan ili zbog bilo kojeg razloga izbjegavate određene sastojke u kozmetici, pripazite na sljedeće sastojke u popisu na pakiranju (u zagradi su navedene službene INCI oznake na popisu sastojaka, za lakšu prepoznatljivost):

  •           propolis (Propolis Extract)
  •           matičnu mliječ (Royal Jelly Extract)
  •           lanolin (Lanolin ili Lanolin Oil)
  •           ekstrakt puževe sluzi (Snail Secretion Filtrate ili Snail Mucin)
  •           ekstrakt morske zvijezde (Hydrolyzed Starfish Extract)
  •           mlijeko/laktozu (Hydrolyzed Milk Protein, Lactose)
  •           pčelinji vosak (Beeswax ili Cera Alba)
  •           gelatin (Gelatine ili Gelatin)
  •          conchiolin (Conchiolin powder)
  •           keratin (Keratin)
  •           kolagen (Collagen ili Hydrolyzed collagen)


Certifikati


Da bi bilo koji brend morao dobiti certifikat, oni moraju ne samo često provoditi višegodišnje prakse i principe u svoju proizvodnju, prodaju i rad već i uložiti jako puno novaca. Neki certifikati se moraju obnavljati svake godine i zahtjevaju trošak na zaposlenike koji provode česte provjere. Početkom prošle godine osnovana je The Korea Agency of Vegan Certification and Services (KAVCS) na Sveučilištu u Hanyangu, a njihov glavni posao je dodjeljivanje priznanja veganskim proizvodima. KAVCS je jedna od 28 postojećih članica KVVA (Korea Vegetarian & Vegan Association) udruženja. U studenom 2018. agenciju je odobrilo Ministarstvo za sigurnost hrane i ljekova, a prethodno su postoale samo 4 strane organizacije sa pravom dodjeljivanja veganskih ceritifkata. Jedna od njih je Expertise Vegane Europe koja je krajem 2018. godine dodjelila “vegan” žig odobrenja Cosmax Co. koji izvozi proizvode u preko 100 zemalja i vlasnik je brenda 3 Apples Cosmetics. Drugi primjer je europska BDIH koja je dodijeli certifikat prirodne kozmetike korejskom brendu Whamisa (za koju sam pročitala da nije CF jer prodaje proizvode u Kini, iako tvrde da ne testiraju na životinjama, da je većina proizvoda veganska i da prodaju u Kini na službenoj UK stranici).

KARA – Korea Animal Rights Advocates, nevadina organizacija osnovana 2006. godie koja broji preko 500 volontere čiji je rad upućen provođenju kapanja i projekata za reformiranje statusa životinjskih prava u Koreji ima objavljenu listu brendova koji su podijeljenji po 3 principa: cruelty-free (bez testiranja na životinjama), veganski i bez prodaje u Kini. Mnogi kupci diljem svijeta koji žele odabrati samo CF korejske proizvode se već godinama vode ovom listom. Zadnji put je ažurirana prije malo više od 2 godine, a nigdje na netu nisam mogla pronaći informacije o tome kako su točno KARA provjeravali jesu li brendovi CF ili veganski što ne znači da je njihova lista nevažeća. 



Korejski CF (i veganski) brendovi

Slijedi popis korejskih brendova koji NE testiraju na životinjama i ne prodaju svoje proizvode u Kini gdje je obavezno testiranje (brendovi koji imaju veganske proizvode su označeni sa V):

A.True V
Aromatica V
Beauty Recipe
Benton
Beyond
Blithe V
Blossom Jeju V
By Wishtrend
Chica y chico
Cosrx
Dr.Oracle V
E Nature (svi proizvodi veganski osim Cicaherb Multi-Balm)
Elizavecca
Glow Recipe
Goodal
Heimish
Huxley
Isntree
It’s Skin
iUnik
J.One
Klairs
Leaders (velikim dijelom veganski, neki proizvodi sadrže ekstrakt bisera)
Leejiham (LJH)
Make P:rem V
Mamonde*
Maskingdom
May Coop
Mediheal
Mizon
Nakeup Face
Naruko
Neogen
Olivarrier V
Primary Raw V
Purito
Pyunkang Yul (uskoro lete sa popisa jer planiraju prodaju na kineskom tržištu)
Re:p V
Sidmool
Skin & Lab
Skin Watchers
Soyedodam V
Thank You Farmer
Whamisa (većina proizvoda veganska osim nekih koji sadrže pčelinje proizvode)
With My V

*- za ovaj brend sam našla JAKO oprečne informacije jer posjeduju “Certified Vegan” certifikat za određene proizvode koji se dodjeluje onima koji nemaju nikakve životinjske sastojke i nisu testirani na životinjama, iako brend prodaje u Kini. Također, Skincarisma.com ih označava pod “cruelty-free” oznakom prilikom pretraživanja koji pak informacije uzimaju od Leaping Bunny, KARA i JAVA (Japan Anti-Vivisection Association). Ako imate bilo kakve dodatne informacije slobodno javite jer koristim njihove proizvode pošto ih smatram CF i željela bih znati više o njihovom statusu (svakako ću im poslati i mail uskoro). Još jedan brend koji bih mogla svrstati u ovu “upitnu zonu” je SeaNtree.

Napomena: Navedeni su najpoznatiji brendovi koje se često preporučuju i recenziraju, stoga ovaj popis nije konačan i za sve brendove koje evenutalno nisam navela potražite više informacija na priloženim linkovima i stranicama u postu. Brendovi koji prodaju proizvode u Kini ne mogu se smatrati CF i stoga nisu navedeni u popisu (sa iznimkom Mamonde brenda za koji nisam 100% sigurna). Izvori: KARA, Ethical Bunny, Cruelty-Free Kitty, PETA, KOJA Beauty.

Preporuke CF korejskih proizvoda

Želite isprobati neke proizvode navedenih korejskih CF brenova? Pogledajte popis mojih preporuka brendova koje sam isprobala do sad i koje toplo preporučujem iznova kad god me netko pita za savjet ili preporuku. Bitno je napomenuti kako vam ne trebaju svi ovi proizvodi niti biste se trebali voditi famoznim “10 koraka korejske rutine njege kože” kako biste postigli zamjetne rezultate, već odabrati samo one proizvode koji vam nedostaju u rutini, zanimaju vas za specifičnu funkciju ili tražite neku zamjetnu za postojeće zapadnjačke proizvode. Cijene se odnose ne eBay, odakle najviše naručujem korejske proizvode.



BHA Blackhead Power Liquid (100 ml, oko 14 US$) - odličan ako imate masnu ili nečistu kožu, sklonu pretjeranom lučenju sebuma, sa miteserima i nepravilnom teksturom kože. Nanosi se nakon čišćenja i toniziranja kože, najčešće nekoliko puta tjedno i daje brze rezultate. Vjerojatno moje najdraže K-beauty otkriće do sad.

Aloe Soothing Sun Cream SPF50+ PA+++ (50 ml, 10 US$) - hidratantna krema sa zaštitnim faktorom idealna za sve tipove kože, posebice dehidriranu kojoj fali vlage. Ugodnog mirisa i mazive formule, ne ostavlja bijeli trag, ne začepljuje pore i ne masti dodatno lice. Korejske kreme sa SPF-om su svjetlosnim godinama kvalitetnije od zapadnjačkih, pa ako tražite dobar i povoljan proizvod, ova krema će biti dobar izbor za one koji tek otkrivaju čari korejske kozmetike.




Real Flower Cleansing Water Rose (300 ml. oko 20 US$) - tražite multifunkcionalan proizvod, koji će ne samo uštedjeti vrijeme i novce, već nježno čistiti kožu i pritom ju tonizirati? Onda je ovaj micelarni tonik baš za vas, posebice ako uživate u mirisu ruže. Meni je bio draži kao tonik nego kao micelarna otopina iako sam uživala dok sam ga koristila na oba načina. Sadrži ekstrakt aloe vera lista, brokule, gaveza i krastavca te jednog jako popularnog sastojka u K-beauty svijetu za njegu upaljene i oštećene kože - ekstakt centele (gotu kole).

Bio Peel + Gauze Peeling Lemon (200 ml, 30 komada, oko 21 US$) - također 2-u-1 proizvod koji nudi kemijski i mehanički peeling u jednom. Osim mlječne i glikolne kiseline, ove blazinice su natopljene sa esencijom koja sadrži i limuna, naranče i papaje. Zbog koncentracije aktivnih tvari, ali i alkohola i mirisa, ovaj proizvod nikako ne bih preporučila osjetljivoj ili reaktivnoj koži.






Midnight Blue Calming Cream (30 ml, od 22 US$) - ako tražite najnježniju i umirujuću kremu ikad, onda je ova svakako za vas. Neobične plave boje i izrazito "mazive" formule, u formuli krije ekstakt gotu kole i guaiazulene (iz ulja kamilice). Sastav je bez mirisa, umjetnih bojila, alkohola i silikona a sadrži shea maslac, arganovo ulje i jojobino ulje.

Supple Preparation All-Over Lotion (250 ml, od 25 US$) - ovaj brzo upijajući losion namijenjen je za njegu kože od glave do pete i, s obzirom na omjer cijene i količine, izvrsan je kao uvod u Klair's brend. Ne ostavlja mastan trag i odličan je za sve koji ne vole osjećaj masnih, teških krema na koži. Formuliran bez parabena, alkohola, umjetnih bojila i mirisa, a pH vrijednost je oko 7.




Defence Barrier ph Cleanser - ovaj nježni gel za umivanje i čišćenje lica ima niski pH koji neće isušiti ili iziritirati kožu. Ne sadrži agresivne surfaktante, a u sastavu se nalaze ekstrakt čajevca i centele, te ekstrakt matične mliječi (zbog čega ovaj proizvod nije veganski). Meni je ovo tisuću puta bolji gel za čišćenje od razvikanog Cosrx Low pH Good Morning Gel Cleanser i mnogo manje zaudara na čajevac za razliku od Cosrx gela.

Snail Clearing BB Cream SPF38 PA+++ (150 ml, 9.5 US$) - korejska BB krema idealna za suhe i dehidrirane tipove kože. Ostavlja dewy (sjajni) efekt te hrani kožu tijekom dana, pa je idealna i za korištenje tijekom zimskih, hladnih dana. Sadrži filtrat puževe sluzi za obnovu kože i ublažavanje ožiljaka od akni. Nijanse su blago sivkaste (što nije čudno za azijske BB kreme) ali se prilagođavaju na koži nakon nanošenja, barem #23 koju ja koristim.




Hyaluronic Acid Moisture Serum (40 ml, oko 11 US$) - hidratantni gušći serum koji je idealna podloga za makeup. Zbog silikona u sastavu, lako se razmazuje i nanosi, a pakiranje je izrazito kvalitetno za ovako povoljan proizvod (staklena bočica od mutnog stakla sa pumpicom). Sadrži čak 40 ml proizvoda što nije neobično za korejske proizvode (češće koriste militraže veće od 30 ml naspram zapadnjačkih brendova), a miris je izrazito ugodan no ne traje dugo nakon upijanja. Potrošila sam oko 5 bočica ovog seruma i smatram ga jednim od najdražih otkrića ikad.

Power 10 Formula Ye Sheet Mask (25 g, od 3.95 US$ ) - svakako jedna od najkvalitetnijih i djelotovornijih korejskih sheet maski koje sam probala. Daje efekt blistavosti kože i omekšava, a prethodno ohlađena u frižideru pomaže za osvježenje i nateklost lica ujutro. 


U sljedećim postovima posati ću zašto je korejska kozmetika (u nekim apsketima) bolja/kvalitetnija od zapadnjačke i zašto je nepisano pravilo o 10 koraka korejske njege kože mit. Ukoliko imate bilo kakvih pitanja vezanih za ove teme, slobodno pišite u komentarima, na mom Instagram profilu ili na mail (link na desnom rubu bloga). :)