U borbi protiv viška sebuma i mitesera: COSRx BHA Blackhead Power Liquid

Uvjerena sam da u ovom trenutku postoje dvije vrste zaljubljenica u preparativnu kozmetiku: one koje su probale proizvode sa AHA i BHA kiselinama i one koje nisu. Ja sam do susreta sa proizvodom iz današnje recenzije bila jedna od ovih drugih.

Ako se slučajno do sad niste susreli sa nazivima odnosno skraćenicama "AHA" i "BHA", dopustite da vam ukratko objasnim o čemu je riječ. AHA je skraćenica za alpha-hydroxy acid (alfa-hidroksi kiseline) a BHA skraćenica za beta-hydroxy acid (beta-hidroksi kiseline). Prve se preporučuju za sve tipove kože, posebice suhu i topive su u vodi. Druge, zbog topivosti u masti, preporučuju se osobama masne ili mješovite kože jer osim što zaglađuju kožu "izvana" (na površini), uklanjaju nakupljenu nečistoću u porama "iznutra".

Iako sam osoba sa mješovitom kožom koja sve više ima problema sa uklanjanjem nečistoće u porama koje postaju sa vremenom sve veće i vidljivije, nije mi do sad palo na pamet isprobati proizvod sa BHA kiselinama :tudum: Prije nekoliko tjedana, cimerica mi je proslijedila ovaj dragulj kako bih ga isprobala (hvala V.!). U početku sam bila JAKO skeptična jer me COSRx do sad sa svakim proizvodom koji sam isprobala ostavio potpuno ravnodušnom (legendarni Low PH Gel Cleanser je užasno smrdio na tone čajevca i pomalo isušio kožu, Hyaluronic Acid HP Essence i Galactomyces Alcohol-free Toner su bili poput vode na mojoj koži, a noćne maske sa rižom i medom su ostavile ljepljiv osjećaj bez primjetnog osjećaja hidracije kože). Svejedno sam mu odlučila dati šansi makar bio zadnji COSRx proizvod koji ću ikad isprobati.


I iskreno, jako mi je drago da sam to napravila jer je ovaj jedini koji je napravio itekako vidljivu razliku na mom licu. Počela sam ga koristiti svaku drugu večer prije nekoliko tjedana, nakon čišćenja i toniziranja kože (kako piše na poleđini bočice u uputstvima). Iako sam ga planirala staviti samo na masnu T-zonu, nanjela sam jednu do jednu i pol pumpicu proizvoda na čitavo lice jer i na obrazima imam sve više mitesera (i suhu kožu koja sve više postepeno gubi elastičnost).

Odmah nakon prve primjene vidila sam osjetnu razliku: lice mi je bilo glađe i sjajnije. Prvo jutro nakon korištenja imala sam čak MNOGO manje sebuma na čelu, a bitno je napomenuti da se od 15-te godine svako jutro budim sa slojem sebuma na čelu i oko nosa. Nakon nekoliko tjedana koža mi bolje i brže upija ostale proizvode a niti jednom do sad nisam posegnula za mehaničkim pilinzima (sa zrncima poput kave ili mljevenih biljaka) što mi je bilo pod "must" svaki tjedan kako bih održala glatkost kože. Miteseri su manje vidljivi, a koža se manje masti ispod šminke tijekom dana. Tijekom dana sam obavezno nosila kremu ili losion sa zaštitnim faktorom (mimalno SPF 30) kako bih sprečila oštečenje kože i fleke koje nastaju kad se kiselinama "ogoljela" koža izloži vanjskim utjecajima.

Popis sastojaka je, iako poprilično kratak, itekako "bogat". Na prvom mjestu je umjesto tako često prisutne obične vode je voda iz kore bijele vrbe koja uklanja nakupljenu nečistoća iz pora, poboljšava teksturu kože i djeluje ne samo pročišćujće već i antioksidativno, betaine salicylate (BHA) - također djeluje na teksturu i pročišćuje pore, butilen glikol (humektant - privlači i zadržava vlagu), niacinamid (ujednačava ten i uklanja hiperpigmentaciju i pjege), arginin (antioksidans) i hijaluronsku kiselinu (ovlaživač kože). Puni popis sastojaka na ovom linku.
UPDATE 10/2019: Izgleda da su mu promijenili sastav - vidljiv OVDJE pod "Ingredients".

U kombinaciji sa ciljanim proizvodima za moj tip kože, ovaj COSRx proizvod je u kratkom periodu ostvario kultni status u mojoj rutini i ne mogu biti zadovoljnija s njim. Jedini problem koji sam imala je sa ambalažom - ukoliko se čep ne zatvori do kraja, zna curiti u neseru pa sam tako prvoj boci skratila vijek za dvostruko, no s obzirom da je riječ o proizvodu razumne cijene (prosječno 14,3 američka dolara tj. 95 kn na eBayu) s obzirom na količinu (100 ml) ponovna kupnja neće koštati kao suho zlato. Ako imate masnu ili mješovitu kožu i muku mučite sa viškom sebuma i miteserima ili jednostavno želite isprobati učinkovit a relativno povoljan proizvod sa BHA kiselinama, toplo preporučujem ovaj proizvod.